Thursday, August 6, 2009

MENCARI CAHAYA..

Saban hari hidup ini semakin sukar ditempuh..merasakan beban dunia yang sesekali ingin dimuntahkan lahar kemarahan..aku sedar,kehidupan setelah bergelar suami semakin banyak cabaran dan dugaan..setiap hari menghadap krisis,setiap hari mengadap masalah..detik hati ini ingin mengembalikan zaman kegemilangan hidup seperti dulu-dulu...apakah sudah terlambat untuk mengorak semula langkah..Seksa hidup ini entah sampai bila noktahnya..ingin ku kembali pada cahaya ilahi, namun kekadang virus "derhaka dalam taat" menghantui diri..ini semua angkara dunia..aku kufur dengan nikmat..Tuhan..ingin ku persembahkan persembahan cinta ku untuk mengubati hatiku yang terlalu kotor dengan dunia..Ibubapa,isteri,saudara mara,kawan tenggelam bersama kerisauan terhadap masalah dunia..kenapa isteri ku tidak memahami yang dugaan ini Tuhan tentukan dan bukan kehendak aku..Sekarang, aku boleh transpirasi kan siapa yang setia bersama bila aku ditimpa musibah..tiada seorang...Tuhan lah destinasi aku terakhir,kerana origin aku dari Tuhan,pada Tuhan aku kembali...Tuhan...tunjukkan cahaya pada ku, agar kegelapan ini tidak selamanya....


The forces of the heavens and the earth belong to God, and Gos is Almighty, supremly wise
[al-fath :48:7]

0 comments: